Cumhuriyetimizin tarihsel, kültürel, siyasal, toplumsal ve ekonomik dinamiklerini anlamayı ve gelecek vizyonuna yeni perspektifler sunmayı amaçlayan araştırma projelerini desteklemek üzere; Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) tarafından yürütülen 1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında açılan “Cumhuriyetimizin 100. Yılı Özel Çağrısı”na sunulan projelerin bilimsel değerlendirme süreci tamamlanmıştır.
Yapılan değerlendirme sonucunda, 87 proje önerisinin desteklenmesine, 3 proje önerisinin ise başvuru sahiplerine iletilecek bilimsel değerlendirme raporlarında belirtilen eksikliklerin tamamlanması koşuluyla şartlı olarak kabul edilmesine karar verilmiş ve bu çağrı kapsamında değerlendirmeye alınan projeler için destek oranı %20,3 olmuştur.
Panel değerlendirme süreci olumlu sonuçlanan projelerin yürütücüleri ve bağlı bulundukları kurumlara ilişkin veriler aşağıda sunulmuştur:
NO | KURULUŞ | PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ | PROJE ADI |
---|---|---|---|
1 | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | İBRAHİM HALİL DİKEN | Proje 2de363: Cumhuriyetimizin 2.Yüzyılında 363 Özel Eğitim Anaokulu Personel Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi |
2 | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | KÖKSAL BÜYÜK | Türk Yükseköğretim Sisteminde Mikro-Yeterliliklerin Kredilendirilmesi İçin Gereksinimlerin Belirlenmesi |
3 | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | GAMZE ÖZDEMİR | Cumhuriyetin 100. Yılında Çalışma Yaşamı ve Medya: Çalışma Yaşamı Muhabirliğinden Emek Haberciliğine |
4 | ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ | ABDULLAH TİRGİL | Mültecilere Ev Sahipliği Yapmanın Hanelerin Tüketim Harcamaları, Sosyoekonomik Durumları, Gelir Ve Servetleri Üzerindeki Etkisi |
5 | ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ | DİLEK ALTUN | Öğretmen Adaylarının Yapay Zekâ Okuryazarlığını Geliştirmeye Yönelik Mooc'un Tasarlanması ve Etkililiğinin Araştırılması |
6 | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | ADEM PEKER | Siber İzleyici Rolleri Farkındalık Modelinin Geliştirilmesi: Ergenlerin Siber Zorbalık Karşısında Güçlendirilmesi |
7 | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | EBRU OCAKCI | Mekânsal Düşünmeye Yönelik Akıllı ve Somut Oyuncakların Geliştirilerek İlkokul Öğrencilerinin Mekânsal Düşünme Becerileri, Problem Çözme Becerileri ve Bilişsel Yükleri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi |
8 | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | NİHANGÜL DAŞTAN | Türkiye'nin Kültürel Miras Politikalarinin 100 Yillik Geçmişi, Uluslararasi Karşilaştirmali Analizi ve Gelecek İçin Öneriler |
9 | BAYBURT ÜNİVERSİTESİ | BAHADIR GÜLDEN | Fransa'daki İki Dilli Öğrencilere Yönelik Eile Anlaşması ve Daobm'ye Uygun Somut Olmayan Kültürel Miras Destekli Müfredat Tasarımı |
10 | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | CEYHUN ELGİN | Rekabetçilik ve Kayıt Dışı Ekonomi: Türkiye Üzerine Kapsamlı Bir Analiz |
11 | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | FATİH ALTUĞ | İnsandan İbaret Olmayanların Edebi Cumhuriyeti: Türk Edebiyatında İnsan, Hayvan, Bitki ve Nesnelerin Girift İlişki Ağları (1923-2023) |
12 | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | SERKAN ÖZEL | 4-6 Yaş Arası Çocuklar İçin Tekrarlayan Örüntüde Soyutlama Bilgisinin İncelenmesi ve Güncel Çevrimiçi Tekrarlayan Örüntü Testi Geliştirme |
13 | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | ÖZHAN SAĞLIK | Geçmişten Geleceğe: Elektronik Belgelerin Güvenilirliği |
14 | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | EROL DURAN | Çanakkale Boğazı Kültürel Miras Deniz Seyir ve Tur Rotası |
15 | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | FATMA FEYZAL ÖZKABAN | İzmirde Kültür Varlığı Niteliği Taşıyan Cumhuriyet Dönemi Mimari Örneklerin Özgün Karakterlerinin Saptanması ve Korumada Kullanılacak Bir Değer Sistemi Oluşturulması |
16 | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | GONCA KARAVAR | Ardahan Yöresi Kirkitli Dokumalarinin Belgelenmesi ve Sürdürülebilirliğine Yönelik Çözüm Önerileri |
17 | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | GÖZDE EKŞİOĞLU ÇETİNTAHRA | Türkiye'nin Kentleşme Sürecinde Çocuk Mekânlarına Yaklaşımın İncelenmesi ve İzmir Örneği Üzerinden Yerel Yönetimler İçin "Çocuk Dostu Kent Eylem Planı" Hazırlama Kılavuzu |
18 | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | MEHMET ÖZYİĞİT | Çin Algısındaki Değişimler ve Çin'in Yükselişi (2004-2023): Doğal Dil İşleme Teknikleri Çerçevesinde Algısal, Politik, Ekonomik, Teknolojik ve Hegemonik Etkileşim ve Kırılma Noktalarının Zamansal ve Mekânsal Analizi |
19 | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | ÖZGÜL YILMAZ KARAMAN | Ahşap Malzemeli Tarihi Camilerde Akustik Ortam Koşullarının Kültürel Miras Öğesi Olarak Korunması |
20 | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | SERAP AKFIRAT | Suriyeli Sığınmacı Kadınlar ile Yerli Kadınları Ortak Kimlikte ve Üretimde Buluşturmak: Anlaşmazlıkları Azaltmak ve İyi Oluşu Arttırmak Üzere Bir Müdahale Programı Geliştirmek ve Etkililiğini Sınamak |
21 | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | HİCRAN HAMZA ÇELİKYAY | Yüzyıllık Süreçte Türkiye'nin Dış Göç Politika Analizi ve Belediyeler İçin Politika Önerileri |
22 | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | TUNÇ YILDIRIM | Pera Semtinde Sabit Sinema İşletiminin Başlangıcına Ve İstanbul'da Sinemanın Temaşa Olarak Gelişim Sürecine Dair Bir Örnek Olay Çalışması: La Patrie Gazetesinin İçerik Analizi (1908-1913) |
23 | EGE ÜNİVERSİTESİ | ERTUĞ ÖNER | Cumhuriyetimizin 100. Yılında Troya ve Granikos Savaşlarından Çanakkale Savaşına |
24 | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | GÖKSEL GÖKER | Yeni Medya Dikkat Endüstrisinde Stratejiler, Kullanıcı Farkındalığı ve Sürdürülebilir Mücadele Olanakları: Youtube Mikro Şöhret Ekosistemi Örneğinde Bir Araştırma |
25 | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | ZÜLFÜKAR AYTAÇ KİŞMAN | Uluslararası Silah Ticaretini Etkileyen Faktörlerin Hibrit Akıllı Optimizasyon Temelli Açıklanabilir Yapay Zeka Yöntemleri ile Analizi ve Analiz Sonuçlarının Türkiye'nin Savunma Sanayi Ürünleri İhracatının Artırılması Amacıyla Yorumlanması |
26 | HARRAN ÜNİVERSİTESİ | SEVCAN ÖLÇER | Harran Kazılarına Ait Pişmiş Toprak Kandillerin (M.S. 7-13. Yüzyıllar) Çok Disiplinli Olarak Araştırılması |
27 | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | TUĞBA BAYAR | Sağ-Popülist Hükümetlerin Uluslararası Sözleşme Rejimlerine Riayetinin İncelenmesi |
28 | IŞIK ÜNİVERSİTESİ | BUKET ÜNVER | Çocukluk Çağı Travmalarının Yankıları: Ebeveyn Mentalizasyon Kapasitesinin Çocuğun Sosyo-Duygusal Gelişimine Etkileri |
29 | IŞIK ÜNİVERSİTESİ | ÖZLEM KAYHAN PUSANE | Türkiye'nin Askeri Deniz Gücü ve Büyük Stratejisinin Dönüşümünde Savunma Sanayi Şirketlerinin Rolü |
30 | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ | ÖMER KÜRŞAD TÜFEKCİ | Eğitim Modellerinin ve Davranışsal Kamu Politikalarından Çerçeveleme Etkisinin Yeşil Tüketimdeki Yeri: Eeg ve Göz İzleme Ile Sürdürülebilirlik Temelli Kamu Politikalarının Oluşturulması |
31 | İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ | LOKMAN KANTAR | Cumhuriyet Döneminde İlk Halka Arzlar (Ipo) ve İlk Halka Arz Sürecine Medyanın Etkisinin İncelenmesi |
32 | İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ | DERYA ADIGÜZEL ÖZBEK | Dahili Tezyinat Atölyesinden Dijital Çağa; İç Mimarlık Eğitiminin Dünü, Bugünü, Yarını |
33 | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | ALEV ASLAN | Medyada Kadınların Konuşma Biçimleri: Siyasal Tartışma Programlarında Uzman Kadınların Konuşma Stratejilerine İlişkin Eleştirel Retorik Analizi |
34 | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | BURCU SUNAR CANKURTARAN | 100. Yılında Nüfus Mübadelesi: Uluslararası İlişkiler Disiplini Mübadillerden Ne Öğrenebilir? |
35 | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | DERYA GÜL ÜNLÜ | Gelişimsel Kuşaklararası İletişim Sürecinde Yaş Kalıpyargısı Boyutlarının Belirlenmesi Ve İhtiyaca Yönelik Uyumlulaştırılmış İletişim Davranışı (İyuid) Kılavuzunun Geliştirilmesi: İstanbul Örneği |
36 | İSTİNYE ÜNİVERSİTESİ | ESRA BAYHANTOPÇU | Cumhuriyet'in Gelecek 100. Yılında `Toplumsal Cinsiyet Eşitliği', `Ekonomik Kalkınma' ve `Kültürel Mirası Koruma' Alanlarının Entegrasyonuyla Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Model Önerisi |
37 | İZMİR BAKIRÇAY ÜNİVERSİTESİ | ÖZNUR ÖZDAMAR GIOVANIS | Türkiye'de Ebeveyn Eğitiminin Çocuk Refah Göstergeleri Üzerine Etkisi: 1997 Zorunlu Eğitim Politikasının Regresyon Süreksizliği Yöntemi ile Analizi |
38 | İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ | DENİZ ÖZKUT | 17.yy İzmir'inde Kayip Mimari Mirasin Dijital Anlatisi: Somutlaştırılmış Öğrenme İçin Sürükleyici Sanal Gerçeklik Deneyimleri |
39 | İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ | RESUL BABAOĞLU | Türkiye'de Sosyopolitik Değişimin Derlem Dilbilim Üzerinden Dönemsel Analizi: Mizah Dergileri Üzerine Bir İnceleme (1960-2000) |
40 | İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENS. | MUSTAFA İLTER | Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Sosyo-Politik Ağ Analizi: Yapay Zekâ Yoluyla Dönem Tanıklıklarını Yeniden Okumak (1900-1940) |
41 | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | ÖZEN BAŞ | Cumhuriyetimizin 100. Yılında Aktif Vatandaşlığı Yeniden Düşünmek: Sosyal Medyada Siyasal Katılım ve Yurttaş Etkileşimi |
42 | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | ÖZLEM HEMİŞ | Şenlik ile Tören Arasında Bir Toplumsal Uzlaşı: Muğla İli Milas İlçesi Pınarcık Köyü'nün Cumhuriyet Bayramı Kutlamalarındaki Geleneksel Köy Seyirlik Oyunlarına Özgü Örüntülerin Yerel, Güncel ve Çağdaş İşlevleri |
43 | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | ŞEVKET VOLKAN EDİGER | Cumhuriyetin İkinci Yüzyılında Enerji Stratejileri: Tarihsel Dinamiklerin Değerlendirilmesi ve Küresel Eğilimler Işığında Gelecek Vizyonu |
44 | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | ZEYNEP SİREL GÜNSÜR YÜCEİL | Tiyatro Antropolojisi Alanından Bir Örnek Olarak Tiyatro Araştırma Laboratuvarı'nın (Tal)Araştırmaları: Anadolunun Gelenek ve Ritüelleri ile Çağdaş Gösteri Sanatları Arasında Kurulan Köprü |
45 | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | MUHAMMED YUNUS BİLGİLİ | Türkiye'de Kentsel Direncin Belediyeler Üzerinden Ölçülmesine Yönelik Bir Endeks Önerisi: Türkiye Kentsel Direnç Endeksi (Tkde) |
46 | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | ÖZGE İSLAMOĞLU | İlkokullarda Mekan Kullanim Potansiyelinin Arttirilmasina Yönelik Esnek İç Mekan Tasarim Modelinin Oluşturulmasi:Esnek Tasarim Rehberi ve Etkinlik Modülleri |
47 | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | FADİME ULUSOY | Matematik Öğretmeni Adaylarının Video Temelli Mesleki Gelişim Ortamında Dijital İçerik Tasarlama ve Uygulama Becerilerinin Geliştirilmesi |
48 | KOÇ ÜNİVERSİTESİ | AYŞE FİLİZ YENİŞEHİRLİOĞLU | Modernite Ve Miras: Dijital Araçlarla Selânik Şehri |
49 | KOÇ ÜNİVERSİTESİ | REŞAT BAYER | İstikrarlı Barış ve Barış Andlaşmaları |
50 | MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ | MEHMET İHSAN ÖZDEMİR | Türkiye'nin Göç Yönetişiminin Gönüllü Geri Dönüş Politikaları Kapsamında "Suriye Güvenli Bölge" Deneyimi Üzerinden Analizi |
51 | MEF ÜNİVERSİTESİ | BURHAN CAN KARAHASAN | Türkiye'de Bölgesel Büyümenin Çok Boyutlu Yoksulluk Üzerindeki Etkisi: Mekânsal Ekonometrik Bir Analiz |
52 | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | FAZİLET KARAKUŞ | Medeniyetlerin Beşiğinde: Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları |
53 | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | HAKAN ERKILIÇ | Cumhuriyetin 100.Yılında Sinema Seyircisi |
54 | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | GİZEM AKSÜMER KAYNARCA | Parsel Ölçeğinde Kentsel Dönüşüm: Kadıköy'de Kentsel Dönüşümün Fiziksel Çevre ve Toplumsal Gruplara Etkisinin Soylulaştırma Perspektifinden Araştırılması ve Topluluk Temelli Kentsel Stratejiler Oluşturulması |
55 | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | BAYRAM COŞKUN | Cumhuriyetin Yüzüncü Yilinda Türkiye'de Kültürel Mirasin Korunmasi: Afetlere Direnç ve Perspektif Arayışları |
56 | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | HALİM SARICAOĞLU | 360° Videolar: Sınav Kaygısı Üzerindeki Etkisinin Psikofizyolojik İncelenmesi |
57 | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | HÜLYA ELBE | Tıp Fakültesi Perspektifinden Tanzimattan Cumhuriyete Türk Resim Sanatında İkonodiagnoz ve Görsel Düşünme Stratejileri: Kültürel Mirasın İzinde |
58 | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | UMMUHAN GÖKOVALI | Karaçalı Köyünden Modern Dalaman'a (Seka Dalaman İşletmesinin Dönüştüren Etkisi) |
59 | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | VELİ UĞUR | Muhalif Söylemden Muktedir Kimliğe İslamcı Romanın Dönüşümü |
60 | MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ | ABDULHAMİT KARADEMİR | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Kayıp Sandığı: Zamanın Ötesinden Bilinmeyen Kültürün Kalbine |
61 | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | ASLI BOZDAĞ | Kentsel Dönüşümde Katilimci Yaklaşimla Cbs Tabanli Sezgisel Bir Karar Destek Sisteminin Geliştirilmesi |
62 | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | AHMET MUTLU | Üniversitelerde E-Atık Politikasının İyileştirilmesi: Tr83 Bölgesi Örneği |
63 | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | BELGİN BAL İNCEBACAK | Eğitim Fakültesinde Uygulanan Öğretmenlik Uygulamaları Dersine Yeni Bir Bakış: Çevrimiçi Mentorluk (E-Scaffolding) Modeli |
64 | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | EMİNE ŞENDURUR | Türkiye'deki Göçmen İlkokul Öğrencilerinin İhtiyaçlarına Yönelik Sürdürülebilir Öğrenme Nesnesi Ambarı Geliştirme |
65 | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | OKAY PEKŞEN | Tarihî Kültür Miraslarında Kullanılan Yüzey Boyalarının Teknolojik Düzeylerinin Mühendislik Karakterizasyon Teknikleriyle Tespiti ve Analizi: Rize Uygulaması |
66 | ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ | BERNA ARSLAN | Cumhuriyet ve Türkiye'de Stem Alanında Kadınlar: Sayısal Veriler ve Dönüşen Deneyimlerin Son 30 Yılının Sosyolojik Analizi |
67 | ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ | MEHMET BURÇİN ÜNLÜ | Öğretmenler İçin Kuantum Teknolojileri Eğitimi |
68 | ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ | OLCAY TANER YILDIZ | Türkçenin Zamanda Yolculuğu |
69 | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | HALİL ÖZYİĞİT | Olası İstanbul Depremine Karşı Milli Saraylar, Harbiye Mektebi ve Deniz Müzesi'ndeki Sanat Eserleri İçin Koruma ve Sergileme Mekânları Tasarım Kılavuzu |
70 | RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ | HÜSREV TABAK | Türkiye'de Birleşmiş Milletler Zararlı Geleneksel Uygulamalar Çerçevesi'ni Tartışmak - "Zarar Verme"nin Normatif Anlamı Üzerine Nitel Bir Analiz |
71 | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | EMREHAN AKTUĞ | Firmaların Enflasyon Beklentileri ve Fiyatlama Davranışları |
72 | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | FEYZA ÇORAPÇI | Ev Ziyareti Temelli Erken Çocukluk Gelişimi Programının Yaygınlaştırmaya Yönelik Yapılandırılması ve Etki Araştırması |
73 | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | CANAN SOLA ÖZGÜÇ | Küçük Farklılıklar Büyük Benzerlikler: Tipik Gelişim Gösteren Öğrencilerin Özel Gereksinimli Akranlarına Yönelik Sosyal Kabul Müdahale Programının Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi |
74 | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU | Kültürel Miras Olarak Türkiye Cumhuriyeti'nin İlk 50 Yılında Türk Halk Danslarının Tespiti, Transkripsiyonu ve Analizi (1923-1973) |
75 | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | EMİNE DEVELİ AYVERDİ | Rekabet Hukuku Perspektifinden Elektrikli Araç Şarj İstasyonlarının Hukuki Zemini |
76 | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | HAKAN ASLAN | Zekat Hesaplamalarıyla İlgili Yaşanan Sektörel Bazlı Sorunların Tespiti ve Finansal Tablolara Dayalı Web Tabanlı Bir Zekat Hesaplama Uygulaması Geliştirilmesi |
77 | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | MUHAMMET KAÇMAZ | Yüz Yılın Yüz Türk Romanında Coğrafi Düşüncenin Yapay Zekâ ile Analizi ve Roman Haritacılığı |
78 | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | ZELİHA DEMİR KAYMAK | Aile Planlaması Danışmanlığı Eğitimi Sanal Simülasyonlarının (Ap-Destek) Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi |
79 | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | MURAT OKCU | Firsat ve Riskleriyle Geleceğe Dokunmak:Büyükşehir Belediyelerinde Yerel Politika Tasarimi ve Hizmet Sunumunda Yapay Zek Dönüşümü Araştirmasi (Beyaz) Projesi |
80 | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | SERACEDDİN LEVENT ZORLUOĞLU | Sekizinci Sınıf Görme Engelli Öğrencilere Dokun-Duy-Öğren Modeliyle ile Fen Kavramlarının Öğretim: Sci-Tutor Mobil Uygulaması ve Dokunsal Kitap |
81 | TED ÜNİVERSİTESİ | AYLİN ÇAKIROĞLU ÇEVİK | Kuruluşundan Gelecek Yüzyılının İnşasına Türkiye Cumhuriyeti'nde Yükseköğretimin Dönüşümü: Ana Temalardaki Süreklilikler, Kopuşlar Ve Gelecek İçin Yol Haritası |
82 | TED ÜNİVERSİTESİ | MEHMET ALPER YALÇINKAYA | Cumhuriyet'in Yeni Yüz Yılında Türkiye'de Bilime Aktif Vatandaş Katılımının Yaygınlaştırılması: Vatandaş Bilimi Temellendirilmiş Teori ve Politika Modeli Önerisi |
83 | TED ÜNİVERSİTESİ | TANER CAN | Akademik Yazında "Olmak Ya Da Olmamak" İşte Bütün Mesele Bu!◻ Türkçe ve İngilizce Akademik Yazıda Etkileşimsel Üstsöylemin Derlembilimsel Analizi |
84 | TED ÜNİVERSİTESİ | ZÜHAL YEŞİLYURT GÜNDÜZ | Türkiye'de Uluslararası İlişkiler Disiplini: Taşra, Yarı Merkez de Merkez Kavramsallaştırması Üzerinden Disiplini İzlemek ve Yol Haritası Oluşturmak |
85 | TÜRKİYE RADYO TELEVİZYON KURUMU (TRT) | MUSTAFA ÖZTOP | Türkiye'nin Lojistik Koridor Tasariminin Güvenlikle İlişlkilendirilmesi ve Optimizasyonu |
86 | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | ÇİĞDEM YAZICI | Cumhuriyetin 100 Yılında Felsefede Kadınlar:Yükseköğretimdeki Felsefe Eğitim ve Araştırma Çalışmalarında Kadınların Varlığının Değerlendirilmesi |
87 | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | GİZEM ÇAKMAK | Türkiye'de Liderler ve Dış Politika: Operasyonel Kod Analizi Yaklaşımı |
88 | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | SELİN YILDIZ | Kent Mekanını Bilişsel Haritalama İle Deneyimlemek: Çocuklar İçin Oyun Tabanlı Gezi Rotası |
89 | YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ | FATMA YAMAN | Üç Farklı Üretken Öğrenme Ortamında Öğretmen ve Öğrencilerin Epistemik Kaynaklarının Gelişiminin ve Kullanımının İncelenmesi |
90 | ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | CAN CENGİZ | Türkiye'de Bilim Politikaları Işığında Popüler Bilim Yayımcılığı: Tarihsel Analiz ve Strateji Önerisi |