Atatürk Üniversitesi

Araştırma Üniversitesi

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmalarına Yönelik “Cumhuriyetimizin 100. Yılı Özel Çağrısı” Kapsamında Sunulan Projelerin Bilimsel Değerlendirme Sonuçları Açıklandı

Kaynak: TÜBİTAK

Cumhuriyetimizin tarihsel, kültürel, siyasal, toplumsal ve ekonomik dinamiklerini anlamayı ve gelecek vizyonuna yeni perspektifler sunmayı amaçlayan araştırma projelerini desteklemek üzere; Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) tarafından yürütülen 1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında açılan “Cumhuriyetimizin 100. Yılı Özel Çağrısı”na sunulan projelerin bilimsel değerlendirme süreci tamamlanmıştır.

Yapılan değerlendirme sonucunda, 87 proje önerisinin desteklenmesine, 3 proje önerisinin ise başvuru sahiplerine iletilecek bilimsel değerlendirme raporlarında belirtilen eksikliklerin tamamlanması koşuluyla şartlı olarak kabul edilmesine karar verilmiş ve bu çağrı kapsamında değerlendirmeye alınan projeler için destek oranı %20,3 olmuştur.

Panel değerlendirme süreci olumlu sonuçlanan projelerin yürütücüleri ve bağlı bulundukları kurumlara ilişkin veriler aşağıda sunulmuştur:

 

NOKURULUŞPROJE YÜRÜTÜCÜSÜPROJE ADI
1ANADOLU ÜNİVERSİTESİİBRAHİM HALİL DİKENProje 2de363: Cumhuriyetimizin 2.Yüzyılında 363 Özel Eğitim Anaokulu Personel Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi
2ANADOLU ÜNİVERSİTESİKÖKSAL BÜYÜKTürk Yükseköğretim Sisteminde Mikro-Yeterliliklerin Kredilendirilmesi İçin Gereksinimlerin Belirlenmesi
3ANKARA ÜNİVERSİTESİGAMZE ÖZDEMİRCumhuriyetin 100. Yılında Çalışma Yaşamı ve Medya: Çalışma Yaşamı Muhabirliğinden Emek Haberciliğine
4ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİABDULLAH TİRGİLMültecilere Ev Sahipliği Yapmanın Hanelerin Tüketim Harcamaları, Sosyoekonomik Durumları, Gelir Ve Servetleri Üzerindeki Etkisi
5ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİDİLEK ALTUNÖğretmen Adaylarının Yapay Zekâ Okuryazarlığını Geliştirmeye Yönelik Mooc'un Tasarlanması ve Etkililiğinin Araştırılması
6ATATÜRK ÜNİVERSİTESİADEM PEKERSiber İzleyici Rolleri Farkındalık Modelinin Geliştirilmesi: Ergenlerin Siber Zorbalık Karşısında Güçlendirilmesi
7ATATÜRK ÜNİVERSİTESİEBRU OCAKCIMekânsal Düşünmeye Yönelik Akıllı ve Somut Oyuncakların Geliştirilerek İlkokul Öğrencilerinin Mekânsal Düşünme Becerileri, Problem Çözme Becerileri ve Bilişsel Yükleri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
8ATATÜRK ÜNİVERSİTESİNİHANGÜL DAŞTANTürkiye'nin Kültürel Miras Politikalarinin 100 Yillik Geçmişi, Uluslararasi Karşilaştirmali Analizi ve Gelecek İçin Öneriler
9BAYBURT ÜNİVERSİTESİBAHADIR GÜLDENFransa'daki İki Dilli Öğrencilere Yönelik Eile Anlaşması ve Daobm'ye Uygun Somut Olmayan Kültürel Miras Destekli Müfredat Tasarımı
10BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİCEYHUN ELGİNRekabetçilik ve Kayıt Dışı Ekonomi: Türkiye Üzerine Kapsamlı Bir Analiz
11BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİFATİH ALTUĞİnsandan İbaret Olmayanların Edebi Cumhuriyeti: Türk Edebiyatında İnsan, Hayvan, Bitki ve Nesnelerin Girift İlişki Ağları (1923-2023)
12BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİSERKAN ÖZEL4-6 Yaş Arası Çocuklar İçin Tekrarlayan Örüntüde Soyutlama Bilgisinin İncelenmesi ve Güncel Çevrimiçi Tekrarlayan Örüntü Testi Geliştirme
13BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİÖZHAN SAĞLIKGeçmişten Geleceğe: Elektronik Belgelerin Güvenilirliği
14ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİEROL DURANÇanakkale Boğazı Kültürel Miras Deniz Seyir ve Tur Rotası
15DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİFATMA FEYZAL ÖZKABANİzmirde Kültür Varlığı Niteliği Taşıyan Cumhuriyet Dönemi Mimari Örneklerin Özgün Karakterlerinin Saptanması ve Korumada Kullanılacak Bir Değer Sistemi Oluşturulması
16DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİGONCA KARAVARArdahan Yöresi Kirkitli Dokumalarinin Belgelenmesi ve Sürdürülebilirliğine Yönelik Çözüm Önerileri
17DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİGÖZDE EKŞİOĞLU ÇETİNTAHRATürkiye'nin Kentleşme Sürecinde Çocuk Mekânlarına Yaklaşımın İncelenmesi ve İzmir Örneği Üzerinden Yerel Yönetimler İçin "Çocuk Dostu Kent Eylem Planı" Hazırlama Kılavuzu
18DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİMEHMET ÖZYİĞİTÇin Algısındaki Değişimler ve Çin'in Yükselişi (2004-2023): Doğal Dil İşleme Teknikleri Çerçevesinde Algısal, Politik, Ekonomik, Teknolojik ve Hegemonik Etkileşim ve Kırılma Noktalarının Zamansal ve Mekânsal Analizi
19DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİÖZGÜL YILMAZ KARAMANAhşap Malzemeli Tarihi Camilerde Akustik Ortam Koşullarının Kültürel Miras Öğesi Olarak Korunması
20DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİSERAP AKFIRATSuriyeli Sığınmacı Kadınlar ile Yerli Kadınları Ortak Kimlikte ve Üretimde Buluşturmak: Anlaşmazlıkları Azaltmak ve İyi Oluşu Arttırmak Üzere Bir Müdahale Programı Geliştirmek ve Etkililiğini Sınamak
21DÜZCE ÜNİVERSİTESİHİCRAN HAMZA ÇELİKYAYYüzyıllık Süreçte Türkiye'nin Dış Göç Politika Analizi ve Belediyeler İçin Politika Önerileri
22DÜZCE ÜNİVERSİTESİTUNÇ YILDIRIMPera Semtinde Sabit Sinema İşletiminin Başlangıcına Ve İstanbul'da Sinemanın Temaşa Olarak Gelişim Sürecine Dair Bir Örnek Olay Çalışması: La Patrie Gazetesinin İçerik Analizi (1908-1913)
23EGE ÜNİVERSİTESİERTUĞ ÖNERCumhuriyetimizin 100. Yılında Troya ve Granikos Savaşlarından Çanakkale Savaşına
24FIRAT ÜNİVERSİTESİGÖKSEL GÖKERYeni Medya Dikkat Endüstrisinde Stratejiler, Kullanıcı Farkındalığı ve Sürdürülebilir Mücadele Olanakları: Youtube Mikro Şöhret Ekosistemi Örneğinde Bir Araştırma
25FIRAT ÜNİVERSİTESİZÜLFÜKAR AYTAÇ KİŞMANUluslararası Silah Ticaretini Etkileyen Faktörlerin Hibrit Akıllı Optimizasyon Temelli Açıklanabilir Yapay Zeka Yöntemleri ile Analizi ve Analiz Sonuçlarının Türkiye'nin Savunma Sanayi Ürünleri İhracatının Artırılması Amacıyla Yorumlanması
26HARRAN ÜNİVERSİTESİSEVCAN ÖLÇERHarran Kazılarına Ait Pişmiş Toprak Kandillerin (M.S. 7-13. Yüzyıllar) Çok Disiplinli Olarak Araştırılması
27İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİTUĞBA BAYARSağ-Popülist Hükümetlerin Uluslararası Sözleşme Rejimlerine Riayetinin İncelenmesi
28IŞIK ÜNİVERSİTESİBUKET ÜNVERÇocukluk Çağı Travmalarının Yankıları: Ebeveyn Mentalizasyon Kapasitesinin Çocuğun Sosyo-Duygusal Gelişimine Etkileri
29IŞIK ÜNİVERSİTESİÖZLEM KAYHAN PUSANETürkiye'nin Askeri Deniz Gücü ve Büyük Stratejisinin Dönüşümünde Savunma Sanayi Şirketlerinin Rolü
30ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİÖMER KÜRŞAD TÜFEKCİEğitim Modellerinin ve Davranışsal Kamu Politikalarından Çerçeveleme Etkisinin Yeşil Tüketimdeki Yeri: Eeg ve Göz İzleme Ile Sürdürülebilirlik Temelli Kamu Politikalarının Oluşturulması
31İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİLOKMAN KANTARCumhuriyet Döneminde İlk Halka Arzlar (Ipo) ve İlk Halka Arz Sürecine Medyanın Etkisinin İncelenmesi
32İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİDERYA ADIGÜZEL ÖZBEKDahili Tezyinat Atölyesinden Dijital Çağa; İç Mimarlık Eğitiminin Dünü, Bugünü, Yarını
33İSTANBUL ÜNİVERSİTESİALEV ASLANMedyada Kadınların Konuşma Biçimleri: Siyasal Tartışma Programlarında Uzman Kadınların Konuşma Stratejilerine İlişkin Eleştirel Retorik Analizi
34İSTANBUL ÜNİVERSİTESİBURCU SUNAR CANKURTARAN100. Yılında Nüfus Mübadelesi: Uluslararası İlişkiler Disiplini Mübadillerden Ne Öğrenebilir?
35İSTANBUL ÜNİVERSİTESİDERYA GÜL ÜNLÜGelişimsel Kuşaklararası İletişim Sürecinde Yaş Kalıpyargısı Boyutlarının Belirlenmesi Ve İhtiyaca Yönelik Uyumlulaştırılmış İletişim Davranışı (İyuid) Kılavuzunun Geliştirilmesi: İstanbul Örneği
36İSTİNYE ÜNİVERSİTESİESRA BAYHANTOPÇUCumhuriyet'in Gelecek 100. Yılında `Toplumsal Cinsiyet Eşitliği', `Ekonomik Kalkınma' ve `Kültürel Mirası Koruma' Alanlarının Entegrasyonuyla Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Model Önerisi
37İZMİR BAKIRÇAY ÜNİVERSİTESİÖZNUR ÖZDAMAR GIOVANISTürkiye'de Ebeveyn Eğitiminin Çocuk Refah Göstergeleri Üzerine Etkisi: 1997 Zorunlu Eğitim Politikasının Regresyon Süreksizliği Yöntemi ile Analizi
38İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİDENİZ ÖZKUT17.yy İzmir'inde Kayip Mimari Mirasin Dijital Anlatisi: Somutlaştırılmış Öğrenme İçin Sürükleyici Sanal Gerçeklik Deneyimleri
39İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİRESUL BABAOĞLUTürkiye'de Sosyopolitik Değişimin Derlem Dilbilim Üzerinden Dönemsel Analizi: Mizah Dergileri Üzerine Bir İnceleme (1960-2000)
40İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENS.MUSTAFA İLTEROsmanlı'dan Cumhuriyet'e Sosyo-Politik Ağ Analizi: Yapay Zekâ Yoluyla Dönem Tanıklıklarını Yeniden Okumak (1900-1940)
41KADİR HAS ÜNİVERSİTESİÖZEN BAŞCumhuriyetimizin 100. Yılında Aktif Vatandaşlığı Yeniden Düşünmek: Sosyal Medyada Siyasal Katılım ve Yurttaş Etkileşimi
42KADİR HAS ÜNİVERSİTESİÖZLEM HEMİŞŞenlik ile Tören Arasında Bir Toplumsal Uzlaşı: Muğla İli Milas İlçesi Pınarcık Köyü'nün Cumhuriyet Bayramı Kutlamalarındaki Geleneksel Köy Seyirlik Oyunlarına Özgü Örüntülerin Yerel, Güncel ve Çağdaş İşlevleri
43KADİR HAS ÜNİVERSİTESİŞEVKET VOLKAN EDİGERCumhuriyetin İkinci Yüzyılında Enerji Stratejileri: Tarihsel Dinamiklerin Değerlendirilmesi ve Küresel Eğilimler Işığında Gelecek Vizyonu
44KADİR HAS ÜNİVERSİTESİZEYNEP SİREL GÜNSÜR YÜCEİLTiyatro Antropolojisi Alanından Bir Örnek Olarak Tiyatro Araştırma Laboratuvarı'nın (Tal)Araştırmaları: Anadolunun Gelenek ve Ritüelleri ile Çağdaş Gösteri Sanatları Arasında Kurulan Köprü
45KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİMUHAMMED YUNUS BİLGİLİTürkiye'de Kentsel Direncin Belediyeler Üzerinden Ölçülmesine Yönelik Bir Endeks Önerisi: Türkiye Kentsel Direnç Endeksi (Tkde)
46KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİÖZGE İSLAMOĞLUİlkokullarda Mekan Kullanim Potansiyelinin Arttirilmasina Yönelik Esnek İç Mekan Tasarim Modelinin Oluşturulmasi:Esnek Tasarim Rehberi ve Etkinlik Modülleri
47KASTAMONU ÜNİVERSİTESİFADİME ULUSOYMatematik Öğretmeni Adaylarının Video Temelli Mesleki Gelişim Ortamında Dijital İçerik Tasarlama ve Uygulama Becerilerinin Geliştirilmesi
48KOÇ ÜNİVERSİTESİAYŞE FİLİZ YENİŞEHİRLİOĞLUModernite Ve Miras: Dijital Araçlarla Selânik Şehri
49KOÇ ÜNİVERSİTESİREŞAT BAYERİstikrarlı Barış ve Barış Andlaşmaları
50MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİMEHMET İHSAN ÖZDEMİRTürkiye'nin Göç Yönetişiminin Gönüllü Geri Dönüş Politikaları Kapsamında "Suriye Güvenli Bölge" Deneyimi Üzerinden Analizi
51MEF ÜNİVERSİTESİBURHAN CAN KARAHASANTürkiye'de Bölgesel Büyümenin Çok Boyutlu Yoksulluk Üzerindeki Etkisi: Mekânsal Ekonometrik Bir Analiz
52MERSİN ÜNİVERSİTESİFAZİLET KARAKUŞMedeniyetlerin Beşiğinde: Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları
53MERSİN ÜNİVERSİTESİHAKAN ERKILIÇCumhuriyetin 100.Yılında Sinema Seyircisi
54MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİGİZEM AKSÜMER KAYNARCAParsel Ölçeğinde Kentsel Dönüşüm: Kadıköy'de Kentsel Dönüşümün Fiziksel Çevre ve Toplumsal Gruplara Etkisinin Soylulaştırma Perspektifinden Araştırılması ve Topluluk Temelli Kentsel Stratejiler Oluşturulması
55MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİBAYRAM COŞKUNCumhuriyetin Yüzüncü Yilinda Türkiye'de Kültürel Mirasin Korunmasi: Afetlere Direnç ve Perspektif Arayışları
56MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİHALİM SARICAOĞLU360° Videolar: Sınav Kaygısı Üzerindeki Etkisinin Psikofizyolojik İncelenmesi
57MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİHÜLYA ELBETıp Fakültesi Perspektifinden Tanzimattan Cumhuriyete Türk Resim Sanatında İkonodiagnoz ve Görsel Düşünme Stratejileri: Kültürel Mirasın İzinde
58MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİUMMUHAN GÖKOVALIKaraçalı Köyünden Modern Dalaman'a (Seka Dalaman İşletmesinin Dönüştüren Etkisi)
59MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİVELİ UĞURMuhalif Söylemden Muktedir Kimliğe İslamcı Romanın Dönüşümü
60MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİABDULHAMİT KARADEMİRSomut Olmayan Kültürel Mirasın Kayıp Sandığı: Zamanın Ötesinden Bilinmeyen Kültürün Kalbine
61NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİASLI BOZDAĞKentsel Dönüşümde Katilimci Yaklaşimla Cbs Tabanli Sezgisel Bir Karar Destek Sisteminin Geliştirilmesi
62ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİAHMET MUTLUÜniversitelerde E-Atık Politikasının İyileştirilmesi: Tr83 Bölgesi Örneği
63ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİBELGİN BAL İNCEBACAKEğitim Fakültesinde Uygulanan Öğretmenlik Uygulamaları Dersine Yeni Bir Bakış: Çevrimiçi Mentorluk (E-Scaffolding) Modeli
64ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİEMİNE ŞENDURURTürkiye'deki Göçmen İlkokul Öğrencilerinin İhtiyaçlarına Yönelik Sürdürülebilir Öğrenme Nesnesi Ambarı Geliştirme
65ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİOKAY PEKŞENTarihî Kültür Miraslarında Kullanılan Yüzey Boyalarının Teknolojik Düzeylerinin Mühendislik Karakterizasyon Teknikleriyle Tespiti ve Analizi: Rize Uygulaması
66ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİBERNA ARSLANCumhuriyet ve Türkiye'de Stem Alanında Kadınlar: Sayısal Veriler ve Dönüşen Deneyimlerin Son 30 Yılının Sosyolojik Analizi
67ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİMEHMET BURÇİN ÜNLÜÖğretmenler İçin Kuantum Teknolojileri Eğitimi
68ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİOLCAY TANER YILDIZTürkçenin Zamanda Yolculuğu
69PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİHALİL ÖZYİĞİTOlası İstanbul Depremine Karşı Milli Saraylar, Harbiye Mektebi ve Deniz Müzesi'ndeki Sanat Eserleri İçin Koruma ve Sergileme Mekânları Tasarım Kılavuzu
70RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİHÜSREV TABAKTürkiye'de Birleşmiş Milletler Zararlı Geleneksel Uygulamalar Çerçevesi'ni Tartışmak - "Zarar Verme"nin Normatif Anlamı Üzerine Nitel Bir Analiz
71SABANCI ÜNİVERSİTESİEMREHAN AKTUĞFirmaların Enflasyon Beklentileri ve Fiyatlama Davranışları
72SABANCI ÜNİVERSİTESİFEYZA ÇORAPÇIEv Ziyareti Temelli Erken Çocukluk Gelişimi Programının Yaygınlaştırmaya Yönelik Yapılandırılması ve Etki Araştırması
73SAKARYA ÜNİVERSİTESİCANAN SOLA ÖZGÜÇKüçük Farklılıklar Büyük Benzerlikler: Tipik Gelişim Gösteren Öğrencilerin Özel Gereksinimli Akranlarına Yönelik Sosyal Kabul Müdahale Programının Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
74SAKARYA ÜNİVERSİTESİDİLEK CANTEKİN ELYAĞUTUKültürel Miras Olarak Türkiye Cumhuriyeti'nin İlk 50 Yılında Türk Halk Danslarının Tespiti, Transkripsiyonu ve Analizi (1923-1973)
75SAKARYA ÜNİVERSİTESİEMİNE DEVELİ AYVERDİRekabet Hukuku Perspektifinden Elektrikli Araç Şarj İstasyonlarının Hukuki Zemini
76SAKARYA ÜNİVERSİTESİHAKAN ASLANZekat Hesaplamalarıyla İlgili Yaşanan Sektörel Bazlı Sorunların Tespiti ve Finansal Tablolara Dayalı Web Tabanlı Bir Zekat Hesaplama Uygulaması Geliştirilmesi
77SAKARYA ÜNİVERSİTESİMUHAMMET KAÇMAZYüz Yılın Yüz Türk Romanında Coğrafi Düşüncenin Yapay Zekâ ile Analizi ve Roman Haritacılığı
78SAKARYA ÜNİVERSİTESİZELİHA DEMİR KAYMAKAile Planlaması Danışmanlığı Eğitimi Sanal Simülasyonlarının (Ap-Destek) Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
79SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİMURAT OKCUFirsat ve Riskleriyle Geleceğe Dokunmak:Büyükşehir Belediyelerinde Yerel Politika Tasarimi ve Hizmet Sunumunda Yapay Zek Dönüşümü Araştirmasi (Beyaz) Projesi
80SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİSERACEDDİN LEVENT ZORLUOĞLUSekizinci Sınıf Görme Engelli Öğrencilere Dokun-Duy-Öğren Modeliyle ile Fen Kavramlarının Öğretim: Sci-Tutor Mobil Uygulaması ve Dokunsal Kitap
81TED ÜNİVERSİTESİAYLİN ÇAKIROĞLU ÇEVİKKuruluşundan Gelecek Yüzyılının İnşasına Türkiye Cumhuriyeti'nde Yükseköğretimin Dönüşümü: Ana Temalardaki Süreklilikler, Kopuşlar Ve Gelecek İçin Yol Haritası
82TED ÜNİVERSİTESİMEHMET ALPER YALÇINKAYACumhuriyet'in Yeni Yüz Yılında Türkiye'de Bilime Aktif Vatandaş Katılımının Yaygınlaştırılması: Vatandaş Bilimi Temellendirilmiş Teori ve Politika Modeli Önerisi
83TED ÜNİVERSİTESİTANER CANAkademik Yazında "Olmak Ya Da Olmamak" İşte Bütün Mesele Bu!◻ Türkçe ve İngilizce Akademik Yazıda Etkileşimsel Üstsöylemin Derlembilimsel Analizi
84TED ÜNİVERSİTESİZÜHAL YEŞİLYURT GÜNDÜZTürkiye'de Uluslararası İlişkiler Disiplini: Taşra, Yarı Merkez de Merkez Kavramsallaştırması Üzerinden Disiplini İzlemek ve Yol Haritası Oluşturmak
85TÜRKİYE RADYO TELEVİZYON KURUMU (TRT)MUSTAFA ÖZTOPTürkiye'nin Lojistik Koridor Tasariminin Güvenlikle İlişlkilendirilmesi ve Optimizasyonu
86ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİÇİĞDEM YAZICICumhuriyetin 100 Yılında Felsefede Kadınlar:Yükseköğretimdeki Felsefe Eğitim ve Araştırma Çalışmalarında Kadınların Varlığının Değerlendirilmesi
87YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİGİZEM ÇAKMAKTürkiye'de Liderler ve Dış Politika: Operasyonel Kod Analizi Yaklaşımı
88YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİSELİN YILDIZKent Mekanını Bilişsel Haritalama İle Deneyimlemek: Çocuklar İçin Oyun Tabanlı Gezi Rotası
89YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİFATMA YAMANÜç Farklı Üretken Öğrenme Ortamında Öğretmen ve Öğrencilerin Epistemik Kaynaklarının Gelişiminin ve Kullanımının İncelenmesi
90ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİCAN CENGİZTürkiye'de Bilim Politikaları Işığında Popüler Bilim Yayımcılığı: Tarihsel Analiz ve Strateji Önerisi